skip to Main Content

Mi kerüljön a Mikulás csizmába?

Hamarosan itt a Mikulás, minden bolt és gondolat tele van ezzel. Játék- és csokoládé hegyek a kirakatokban, az üzletek polcain. Az idei Mikulás más, mint az eddigi. Most különösen fontos, hogy minél több figyelmet fordítsunk a megfelelő táplálkozásra vitaminpótlásra.

Mi kerüljön a Mikulás csomagba?

A C- vitamin az, ami kis odafigyeléssel „becsempészhető” a csizmácskába. A legtermészetesebb módja a C-vitamin pótlásának az, ha olyan zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztunk nagyobb arányban, melyek eleve sok C-vitamint tartalmaznak. Ilyenek például a citrusfélék, a narancsok, citromok, grapefruitok. Ezekből csinálhatunk nasit a gyerekeknek például: a narancsot gerezdjeire szedjük és félig étcsokiba mártjuk (ha szereti a gyermek a kókuszt, akkor egy kis kókuszreszelékkel meg is szórhatjuk). De ezt mandarinnal, alma karikával szintén megcsinálhatjuk. Tökéletes „mikulás-váró édesség.  Magas C-vitamin tartalmú gyümölcs még a kivi. Kivi, narancs, banán együtteséből turmixot tudunk készíteni.

Örvendeztessük meg a gyereket kis kiszerelésű mogyoróval, mandulával, dióval. Az olajos magvak is gazdagok vitamin és ásványi anyag tartalomban.

Az otthon töltött időt használjuk ki és süssünk együtt a gyerekekkel muffinokat, azokat díszítsük fel mikulás mintákkal. Igazán izgalmas kreációk születhetnek. A konyhában töltött idő minőségi elfoglaltság mind a szülő, s mind a gyermek részére.

Back To Top